Memur Sitelerinden Son Haberler:

12/07/2006

Sözleşmeli personele su bile yok!

Sağlık Bakanlığı'nda 'çakılı-sözleşmeli' statüyle çalışan sağlık personeli, 'tayin hakkı' olmadığı için sıkıntılı günler yaşıyor. Türk-Sağlık-Sen, sözleşmeli personelin sorunlarını çözüme kavuşturmak için bir çalışma başlattı.

Türkiye'nin dört bir tarafından atılan mailler, sözleşmeli personelin yaşadığı
dramı gözler önüne serdi. Türk Sağlık Sen'in internet sitesindeki foruma gelen mesajlar şöyle:

Sayın Recep Akdağ acaba mahkemede şahit olur mu ?, karımla boşanacak
seviyeye geldim de. (Konya-Erkek-Sağlık Teknikeri)
- Ben 2,5 yıldır Şırnak'tayım. Eşimin bu yıl tayini çıktı ve ben eş durumu ataması olmadığı için gidemiyorum. Bu aile bütünlüğü nerede kaldı?Affedersiniz çocuk bile yapamıyoruz. Lütfen artık sesimizi duyun. Nerede aileye saygı? Birçok arkadaşım boşandı. Bunun sorumluluğunu kabul edebilecek misiniz? Saygılar. (Muş, Bayan, Hemşire)
- Eşimden, ailemden ayrıyım ve artık dayanamıyorum. İstifa edemiyorum.
İş ve para her insana olduğu kadar benim de ihtiyacım var. Eşimi ve ailemi de çok özlüyorum yuvamı kurmak istiyorum. Artık dayanacak gücüm kalmadı benim için tek çıkar yol intihar gözüküyor. . (Trabzon, Kadın, Ebe)
- Benim sizlerden tek isteğim eş tayinleri. Şu an eşimle ayrılma durumuna geldim. Lütfen bize yardımcı olun. Bu insanların eşleri yok mu, neden böyle yapıyorlar? (Mardin, Bayan, Ebe)
- Hakkari'de 2.5 yıldır görev yapmaktayım, buralarda uzun yıllar görev
yapmak zor. Sevdiğim kızın babası Doğu'da çalıştığım ve çakılı personel olduğumdan dolayı kızını vermiyor. Ben böyle giderse hiç evlenemeyeceğim.
(Hakkari, Erkek, Sağlık Memuru)
- Üç senedir nişanlıyım ve nişanlım TSK personeli, tayin hakkım olmadığı için evlenemiyoruz. Ailem rahatsız bakmakla yükümlüyüm, maalesef onların yanında dahi olamıyorum. Bize üvey evlat gibi davranılıyor, biz köle miyiz? (Kütahya, Bayan, Ebe)

Hiç yorum yok: