Memur Sitelerinden Son Haberler:

11/21/2006

ÖSS'de katsayıya devam

YÖK Başkanı Prof. Dr. Erdoğan Teziç, Rektörler Komitesi toplantısı nedeniyle Milli Eğitim Şurası'yla ilgili açıklama yaptı. Teziç "Katsayı kararı sadece temenni" dedi.
Rektörler Komitesi, 17. Milli Eğitim Şurası'nda, ''meslek liseleri için katsayı uygulamasını kaldırmayı'' amaçlayan ve ''imam hatip lisesi mezunlarına uygulanan engelin aşılması'' olarak ünlenen temenni kararı alındığını belirterek, yüksek öğretimde onarılamayacak tahribata yol açacağını savunduğu bu temenninin kesinlikle Komitece benimsenmediğini ve Öğrenci Seçme Sınavı'nda (ÖSS) bu konuda bir değişikliğe gidilmeyeceğini bildirdi. Rektörler Komitesi, YÖK Başkanı Prof. Dr. Erdoğan Teziç başkanlığında YÖK'te toplandı. Toplantının ardından Teziç, alınan kararlara ilişkin bildiriyi okudu.

Bildiride, 17. Milli Eğitim Şurası'nın, meslek liseleri için ''katsayı uygulamasını kaldırmayı'' amaçlayan temenni kararı aldığı belirtildi. Konunun alt komisyonda ele alınmasından başlanarak, Şura Genel Kurulu'nda son şeklini almasına kadar kamuoyunda ''imam-hatip lisesi mezunlarına uygulanan engelin aşılması'' olarak ünlenen temenninin benimsendiği ifade edilen bildiride, şöyle denildi: ''Rektörler Komitesi, yaklaşmakta olan 2007 ÖSS sürecini de dikkate alarak, bu konuyu da görüşmüş, öğrencilerde ve yakınlarında doğabilecek tereddütleri gidermek amacıyla aşağıdaki açıklamanın kamuoyuna duyurulmasına karar vermiştir:

1- Mesleki eğitim ile genel eğitim; amaçları, konuları ve fiziki altyapıları farklı olan iki ayrı eğitim-öğretim alanıdır. Mesleki eğitim, uygulamaya yönelik özel bilgi ve beceri ile donatılmış ara insan gücünü yetiştirmeyi hedef alırken, genel liselerin amacı üniversiteye hazırlamaktır. Kaldı ki özellikle belirli meslek liseleri ve öğretmen liselerinin devamı niteliğinde olan eğitim fakülteleri, ilahiyat fakülteleri de mesleki ve teknik eğitim fakültelerine öğrenci yerleştirmede bu liselerden mezun olanlara özel avantaj sağlayan ek katsayı uygulaması mevcuttur.

2- Şura kararları bilindiği üzere uygulanma zorunluluğu olmayan, temenni niteliği taşıyan kararlardır. Şunu da hatırlatalım ki bu tür bir temenni kararının doğuracağı vahim sonuçlardan biri de meslek lisesi öğrencilerinin üniversiteye girebilme beklentisiyle mesleki eğitim ve öğrenimlerini sekteye uğratmaları tehlikesidir. Rektörler Komitesi, Türk yüksek öğretiminde ve ülkemizin insan kaynağı planlamasında onarılamayacak tahribata yol açacağını düşündüğü bu temenniyi kesinlikle benimsememektedir. Bunun gerçekleştirilmesi için yüksek öğretim üst kurullarının iradesi dışında girişimde bulunulması halinde, bu girişimleri engelleyebilmek amacıyla her zamanki gibi yasal zeminde bütün gayretleri sebatla sürdüreceğini ve yaklaşan ÖSS'de bu konuda değişiklik yapılmayacağını kamuoyuna açıklamayı bir görev bilir.''

AA

Hiç yorum yok: