Memur Sitelerinden Son Haberler:

3/27/2006

ÖSYM HER YAPILAN SINAVDAN KAZANIYOR

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) son 5 yılda düzenlediği sınavlardan 172 milyon YTL (172 trilyon lira) kazandı.

ÖSYM?nin sınav başvurularında aldığı paralar, eğitim sendikalarının tepkisine neden oldu. Sendika yöneticileri, eğitimin bir rant kapısına dönüştürüldüğünü söylüyor. Adaylardan alınan ücretlerin sınav maliyetinden 10 kat daha fazla olduğunu savunan sendikacılar, yeni bir düzenleme yapılması görüşünde birleşiyor.

Üniversiteli olmak, akademik kariyer yapmak, işe alınmak isteyenlerin girdiği sınavlardan alınan paralar adayların belini büküyor. Formlara verilen ve bankaya yatırılan ücretler, büyük meblağları ortaya çıkarıyor. Bu yıl yapılan ÖSS?ye 44 YTL (44 milyon lira) veren 1 milyon 730 bin 876 aday dikkate alındığında tablo ?sınav sektörü? olarak yorumlanıyor. Maliyetinin üstünde seyreden sınav ücretleri, eğitim sendikalarını harekete geçirdi. Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Şuayip Özcan, gençlerin öğrenimlerini devam ettirmek için kapı kapı burs aradığını anlatıyor. Sınavların maliyetleri hesaplandığında alınan paraların kâr amaçlı olduğunun ortaya çıktığını aktaran Özcan, 61 YTL?lik Lisansüstü Eğitim Sınavı (LES)?nın bir öğrenci başına maliyetinin 10 YTL?yi geçmeyeceğini dile getiriyor. Eğitim-Sen Genel Başkanı Alaattin Dinçer ise gelir kapısı oluşturmak isteyenlerin sınav koyup para kazandığını ifade ediyor. Dinçer, ?Soygun ve sömürüdür bunun adı. Yapılanları gasp olarak tanımlıyorum.? diyor. Dinçer, kazanamayanların paralarının geri verilmesi gerektiğini savunuyor. Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı da, 61 YTL?ye çıkarılan LES sınav ücretleriyle ilgili YÖK?ü insafsız ve anlayışsız olmakla suçluyor. Eğitim Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu ise, ?Sınavlar bilim adamı yetiştirmeyi değil, bilim adamlarının önünü kesmeyi amaç ediniyor.? açıklamasında bulunuyor.

Zaman

Hiç yorum yok: