Memur Sitelerinden Son Haberler:

3/27/2006

MEB'de Atama Skandalı

Milli Eğitim Bakanlığı?nın öğretmen atamalarında usulsüzlük yaşandığı ortaya çıktı.
izmet puanı 75 olan sınıf öğretmeni Mehmet Oğuzhan Kaygısız Ankara?nın Haymana ilçesine yollanırken, 7 puanlı yine sınıf öğretmeni Feza Güven, Kaygısız?ın tercihleri arasında yer alan Keçiören?e atandı. 108 puanlı Nermin Yılmaz da yine Haymana?ya gönderilirken, 19 puanlı Ayça Turan merkez ilçelerden olan Mamak?a verildi.

Milli Eğitim Bakanlığı 2006 ocak döneminde yapılan özür durumu öğretmen atamalarında ciddi usulsüzlükler yaşandığı ortaya çıktı. ANKA?ya ulaştırılan dosyada, atamalarda ilan edilenin aksine sicillere dayalı olarak verilen hizmet puanı ve hizmet süresinin esas alınmadığı görüldü.

USULSÜZ ATAMALAR

Sayıları 20?yi aşan Ankara?daki usulsüz atamalar kapsamında İstanbul Bağcılar Vali Cahit Bayar İlköğretim Okulu?nda sınıf öğretmeni olarak görev yapan hizmet puanı 75 olan Mehmet Oğuzhan Kaygısız özel gerekçe göstererek Ankara?nın merkez ilçelerine atanmak istedi. Kaygısız atama işleminin ardından Haymana?daki Çelebi Yaylası İlköğretim Okulu?na verilirken, kendisinden düşük puana sahip kişiler Kaygısız?ın tercihlerine atandı. Kaygısız?dan puanları düşük olmasına karşın Ankara merkeze atanan öğretmenler ve hizmet puanları şöyle:

"-Hizmet puanı 7 olan sınıf öğretmeni Feza Güven Keçiören Paşalı Necati İlköğretim Okulu?na, -Hizmet puanı 8 olan Güzide Hamzaoğlu İMKB Kayalıboğaz İlköğretim Okulu?na, -Hizmet puanı 44 olan Şenay Yalçın Sincan İlçesi Özkent Akbilek İlköğretim Okulu?na, -Hizmet puanı 44 olan İrem Demir Yenimahalle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü?ne, -Hizmet puanı 61 olan Mustafa Ayaz Mamak İlçesi Ege İlköğretim Okulu?na."

İKİNCİ ÖRNEK

Sınıf öğretmeni Aynur Yılmaz da öğretmen Kaygısız gibi aynı usulsüzlüğün kurbanı oldu. 71 hizmet puanı olan Yılmaz, tercihleri dışında Ankara?nın Bala ilçesindeki Keklicek İlköğretim Okulu?na atanırken, 44 puanlı Şenay Yalçın Sincan İlçesi Özkent Akbilek İlköğretim Okulu?na verildi. 47 puanlı Müjde Mavigöz ise Yılmaz?ın tercihleri arasında yer alan Keçiören Ayyıldız İlköğretim Okulu?na atandı. 64 puanlı Sakine Alagöz?ün de puanı Yılmaz?dan düşük olmasına karşın Keçiören?de bir okula atandığı ortaya çıktı.

76 PUANLI EVREN?E, 8 PUANLI ETİMESGUT?A

Bir diğer atama usulsüzlüğü ise Düzce Kaynaşlı Sarçökek İlköğretim Okulu?nda sınıf öğretmeni olarak görev yapan 76 hizmet puanına sahip Necla Işık Doğan yaşadı. Doğan, Ankara?nın merkez ilçelerindeki okulları tercih etmesine karşın Evren ilçesindeki Etiholding İlköğretim Okulu?na gönderildi, buna karşın sadece 8 hizmet puanı olan Ayşegül Demir Etimesgut?taki Eryaman Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi?ne sınıf öğretmeni olarak atandı. İbrahim Karagöz ile Aysun Turan da Necla Işık?tan düşük puanlara sahip olmalarına karşın Sincan ve Keçiören?deki okullara verildi.

108 PUANLA İSTEDİĞİ YERE ATANAMADI

Nermin Yılmaz adlı sınıf öğretmeni de 108 puanı karşın Haymana?daki Büyükkonak Görmez İlköğretim Okulu?na gönderilirken, 7 puanlı Duygu Eraslan Altındağ Polis Amca İlköğretim Okulu?na atandı. 19 puanlı Ayça Turan adlı öğretmen de Mamak ilçesi Mehmetçik İlköğretim Okulu?na verildi.

Dikkat çeken bir diğer atama ise Mehmet Karaçam?la ilgili işlemde ortaya çıktı. 171 hizmet puanına sahip olan Karaçam istemiş olduğu Yenimahalle tercihine değil Beypazarı Rüstempaşa İlköğretim Okulu?na verilirken, kendisinden düşük puanlı 5 öğretmen Çankaya, Keçiören, Altındağ ve Gölbaşı?ndaki okullara atandı.

Milliyet

Hiç yorum yok: